Co dawać dzieciom do jedzenia, żeby wspomagać pracę mózgu?

 

Powrót do szkoły: co dawać dzieciom do jedzenia, żeby wspomagać myślenie?

     

Mózg do prawidłowego rozwoju potrzebuje: dobrego odżywiania i odpowiedniej dawki snu. 

Zapewniając dziecku te dwie rzeczy, dajemy mu najlepszy start w dorosłość! 

Dowiedz się, co dawać dziecku do jedzenia, zapisz się na newsletter i odbierz rabat na zakupy zdrowego jedzenia! 


Dobre odżywianie to 6 elementów:

  1. zdrowe tłuszcze,
  2. kompletne białko
  3. węglowodany złożone
  4. błonnik
  5. witaminy i minerały z naturalnych źródeł, a nie z tabletek
  6. zdrowe napoje

Zdrowe tłuszcze, które powinny znaleźć się w diecie dzieci:

  • masło klarowane na zmianę z olejem kokosowym do smażenia WYBIERZ TU,
  • oleje roślinne spożywane na zimno w surówkach warzywnych - oliwa z oliwek, olej lniany, oleje z innych roślin, aby zapewnić różnorodność kwasów tłuszczowych - WYBIERZ TU
  • porządne ryby - najlepiej w szkle, ze zrównoważonych połowów - polecamy makrele w słoiku do past rybnych  WYBIERZ TU
  • orzechy i migdały wysokiej jakości - WYBIERZ TU
  • masła orzechowe i migdałowe 100%, bez oleju palmowego, bez cukru, bez zbędnych dodatków - WYBIERZ TU

Kompletne białko w diecie dzieci zapewnia: 

  • wysokiej jakości mięso (karmione naturalnie, nie z chowu przemysłowego)
  • wędliny robione w domu - mięso marynowane w occie balsamicznym i pieczone w ziołach WYBIERZ TU
  • kasza gryczana, quinoa, amarantus to również kompletne białko: zawierają komplet aminokwasów - WYBIERZ TU
  • okazjonalnie napoje białkowe dla dzieci, które jedzą mało mięsa a intensywnie rosną - WYBIERZ TU
  • napoje roślinne dla osób unikających mleka krowiego - również w opakowaniach ze słomką - WYBIERZ TU

Węglowodany złożone konieczne do rozwoju dzieci: 

  • kasze i ryż różnego typu - ważna jest różnorodność - WYBIERZ TU
  • wypieki i naleśniki domowe z wartościowej mąki - orkisz, żyto, gryka, teff, proso, ciecierzyca etc - wszystkie te mąki można dodawać do placków i naleśników, aby było smakowicie i przy tym odżywczo WYBIERZ TU
  • owsianka na śniadanie - ciepły posiłek na jesienne poranki - WYBIERZ TUPRZEPIS TU

Błonnik potrzebny do prawidłowej przemiany materii:

  • świeże warzywa i owoce - warzyw powinniśmy zjadać 4x więcej niż owoców w ciągu dnia, aby było zdrowo!
  • ziarna, pestki dyni, szczególnie cenne nasiona chia - mają więcej wapnia niż mleko, więcej błonnika niż płatki owsiane, więcej omega-3 niż łosoś - WYBIERZ TU
  • płatki owsiane - idealny składnik ciasteczek owsianych na II śniadanie do szkoły! WYBIERZ TU

Witaminy i minerały z naturalnych źródeł: 

  • Dużo warzyw i owoców w diecie - 4x więcej warzyw!
  • Siła roślin - wyjątkowy proszek ze 100 owoców, warzyw i ziół, pyszny, do jedzenia z łyżeczki - ZOBACZ TU
  • Witamina D bo trudno utrzymać wystarczający poziom, a to witamina KONIECZNA do prawidłowego rozwoju dzieci, ich odporności, intelektu i mocnych kości - WYBIERZ TU
  • Suszone niesiarkowane owoce i orzechy jako źródło naturalnych minerałów i witamin - wapnia, witamin z grupy B, magnezu etc. WYBIERZ TU
  • Gorzka czekolada 100%, 99%, 88% itp - bez lecytyny sojowej, bez dodatków przemysłowych WYBIERZ TU
  • Superfoods - jako źródło cennych substancji odżywczych WYBIERZ TU
  • Zamiast słodkich przekąsek - batoniki z owoców i orzechów, bez dodatku cukru, bez szkodliwych tłuszczów trans, porcja energii i minerałów poza domem - WYBIERZ TU

Zdrowe napoje dla dzieci: 

  • Nauczmy dzieci pić dużo wody jako podstawowego napoju ZOBACZ TU
  • Czasem sok owocowy, a lepiej napój z soku i wody źródlanej bez innych dodatków - WYBIERZ TU
  • Herbaty ziołowe, wspomagające w różnych sytuacjach - prozdrowotne, odpornościowe, na trawienie, urologiczne, odkwaszające itp - WYBIERZ TU

Warto uczyć dzieci świadomych wyborów konsumenckich już od najmłodszych lat - i tłumaczyć im, dlaczego lepiej zjeść zdrowsze jedzenie, a nie fast foody. Warto motywować opowiadając, co dzięki temu osiągną, jak będzie wyglądać ich ciało, jak będzie pracował ich mózg i mięśnie! :) 

Z kodem ZDROWIEJ wpisanym w koszyku masz rabat na pierwsze zakupy zdrowszego jedzenia dla swoich dzieci! Skorzystaj teraz!
Szczegółowe warunki kodów w stopce strony. Rabat naliczy się automatycznie na wszystko, co może. 

Zapisz się koniecznie na newsletter, bo warto! - KLIK!


Zobacz teraz cały sklep - KLIK